Er du træt af, at du stresser rundt om morgenen, og slet ikke kan nå alt det, du gerne vil? Du er måske en af dem, som kan have rigtig svært ved at komme op om morgenen, selvom du hver aften siger til dig selv, at du vil stå tidligere op, så du har mere tid og mindre stress? Det kan sagtens være, at du kan forbedre dine morgener blot ved nogle få ændringer i dine rutiner.

 

Spar tid med en elcykel

Nu er det ikke sikkert, at du er så heldig at bo så tæt på dit arbejde eller skole, at du enten kan gå eller cykle, men hvis du er, er der noget du kan gøre, for at spare noget tid. Hvis du normalt cykler, men gerne vil spare noget tid om morgenen, kan du investere i en elcykel. Du får stadig din daglige cykeltur, men du kommer samtidig hurtigere frem og forlænger derfor din tid derhjemme. På den måde bliver en elcykel tidsbesparende. Hvis du er lidt i tvivl om, hvilken cykel, der er bedst for dig og hvor henne du lige skal starte med at kigge, kan du se en omfattende test af el-cykler her.

Drop din telefon helt

En anden dum vane, som du kan sagtens kan droppe, er at tjekke din mobiltelefon, så snart du vågner. Mange af os kender det med at gribe ud efter telefonen som det allerførste om morgenen. Men prøv at vend dig af med den vane. Det vil give dig 5-10 minutter ekstra, som du ellers bare bruger på at tjekke mindre ligegyldige ting på din telefon. Gør det til en vane, at du først må tjekke den, så snart du får en pause på arbejdet eller i skolen, eller f.eks. i bussen eller toget på vej til skole.